LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

14 dec 2018

SINGER SONGWRITER MÁRCIA IN DUET MET SALVADOR SOBRAL
CANTAUTORA MÁRCIA EM DUETO COM SALVADOR SOBRAL
Márcia is een jonge singer songwriter die deze activiteit ervaart als "leven in een wereld gedomineerd door mannen". Ze studeerde in Frankrijk en Barcelona en volgde een cursus zang bij de Jazz Hot Clube de Portugal in Lissabon. Ze zong bij het Real Combo Lisbonense, een collectief dat zich toelegt op de Portugese muziek uit de jaren 50 en 60. Oorspronkelijk schreef ze in het Engels maar besefte dat een aantal zaken alleen in de eigen moedertaal kunnen uitgedrukt worden.
Márcia é uma jovem cantautora, que considera esta atividade como "viver num mundo dominado pelos homens". Estudou na França e em Barcelona e frequentou o curso de canto na escola de Jazz Hot Clube de Portugal em Lisboa. Cantou com o Real Combo Lisbonense, um coletivo que se dedica à música portuguesa dos anos 50 e 60. No início escrevia em inglês, mas apercebeu-se de que certas coisas só era possível exprimir na língua materna.

Solo actief sinds 2009 , stelde ze een tijdje terug haar vijfde plaat voor, 'Vai e Vem'. De zangeres vat het als volgt samen: "Muziek is een uitstekende remedie voor eenzame harten. Diegene die ze hoort, kan zichzelf herzien en zich begrepen voelen, en wie ze gemaakt heeft voelt zich begrepen wanneer dit gebeurt. Deze wisselwerking is de sleutel. Deze wisselwerking is liefde."
Editando a solo desde 2009, há algum tempo apresentou o seu quinto álbum, 'Vai e vem'. A cantora resume assim: "A música é uma ótima cura para corações solitários. Quem a ouve pode rever-se e sentir-se entendido, e quem a fez sente-se entendido quando isso acontece. Essa troca é a chave. Essa troca é amor."

Op de plaat staan 12 nieuwe nummers van de hand van Márcia, die verder kan rekenen op de medewerking van enkele vrienden als Salvador Sobral, Samuel Úria en António Zambujo. Met Salvador zong ze het duet 'Pega em mim' in.
O álbum contém 12 novas canções da autoria de Márcia que pode contar com as participações de alguns amigos como Salvador Sobral, Samuel Úria e António Zambujo. Com Salvador cantou o dueto 'Pega em mim'.

PEGA EM MIM
Quando a dor chega ao nosso lar
E o amor parece esvanecer
E mesmo o tempo passa devagar
Dá a sensação que há nada para fazer
Pega em mim, leva-me ao jardim
Mostra numa flor um verde esperança
Dá-me a mão, canta uma canção
Mostra que aonde for vou ser criança
Quando a sós lembro o nosso lar
E todo o amor que fica por dizer
Lembro o tempo em que íamos em par
Mão em mão, juntos para crescer
Pega em mim, leva-me ao jardim
Mostra numa flor um verde esperança
Dá-me a mão, canta uma canção
Mostra que aonde for vou ser criança
Eu sei como ninguém
Que o mundo nos faz bem
Eu ando, balanço
Vou pronta p'ra dançar
Pega em mim, leva-me ao jardim
Mostra numa flor um verde esperança
Dá-me a mão, canta uma canção
Mostra que aonde for vou ser criança
© Letra: Márcia
VERTROUW OP MIJ
Als de pijn ook ons overvalt
En liefde lijkt te vervagen
En zelfs de tijd langzaam kruipt
Is er het gevoel van niks meer aan te doen
Vertrouw op mij, breng me naar de tuin.
Toon me in een bloem het groen van de hoop
Geef me je hand, zing een lied
Laat zien dat waar ik ook ga, ik kinds zal zijn
Als ik alleen ben, denk ik aan onze stek
En al die nog uit te spreken liefde
Ik herinner me toen we samen liepen
Hand in hand, samen om te groeien
Vertrouw op mij, breng me naar de tuin.
Toon me in een bloem het groen van de hoop
Geef me je hand, zing een lied
Laat zien dat waar ik ook ga, ik kinds zal zijn
Ik weet als geen ander
Dat de wereld goed is voor ons
Ik loop, ik balanceer
Ik ben klaar om te dansen.
Vertrouw op mij, breng me naar de tuin.
Toon me in een bloem het groen van de hoop
Geef me je hand, zing een lied
Laat zien dat waar ik ook ga, ik kinds zal zijn
© Tekst: Márcia - eigen vertaling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten