LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

13 jan 2019

RAPPER CARLÃO IN DUET MET ANTÓNIO ZAMBUJO
O RAPPER CARLÃO EM DUETO COM ANTÓNIO ZAMBUJO
Op zijn meest recente plaat 'Entretenimento?' wil Carlão de huidige vormen en de context van entertainment op een kritische en creatieve manier in vraag stellen. Daarvoor nodigde hij ook artiesten als António Zambujo, Manel Cruz en Slow J uit. De samenwerking met António Zambujo gaf als resultaat dit mooie 'Bebe um copo'.
No seu álbum mais recente 'Entretenimento?' Carlão quer questionar as atuais formas e contexto de entretenimento de uma forma crítica e criativa. Por isso também convidou vários artistas como António Zambujo, Manel Cruz e Slow J. A cooperação com Zambujo resultou neste lindo 'Bebe um copo'.


BEBE UM COPO
Espera por mim, vamos os dois
Espera por mim, para depois
Eu confessar o que não dei, não fiz
Por isso fica, espera por mim
Não te vás já embora, fica e bebe um copo
Isto sem ti não tem piada
A malta vai ficar emburrada
Tenho tanto para contar
A mais nova dá-me água pela barba
Endiabrada pensa em ti na estrada
Mas nunca há tempo para fazer uma chamada
Esta vida é de loucos
Vamo-nos perdendo aos poucos
Não tenhas pressa
Mata saudades de uma boa conversa
Bebe um copo, fica e bebe lá um copo
Espera por mim, vamos os dois
Espera por mim, para depois
Eu confessar o que não dei, não fiz
Por isso fica, espera por mim
Não te vás daqui embora
Isto passa tão rapidamente
Espera por mim, vamos juntos
A falar da bola pelo caminho
Não me deixes aqui sozinho
A chorar num cortejo
Porque sei que nunca mais te vejo
E quando beijo uma cara bi maquilada
Só desejo que não passa de uma má piada
Ficaste pagar um jantar
Então que estamos sempre a adiar
Não podes ir embora
Não pode ser chegada a tua hora
Bebe um copo, fica e bebe lá um copo
Espera por mim, vamos os dois
Espera por mim, para depois
Eu confessar o que não dei, o que não fiz
Por isso fica, espera por mim
© Letra: António Zambujo (?)
DRINK EEN GLAS
Wacht op mij, laten we samen gaan
Wacht op mij, zodat ik straks
Kan bekennen wat ik niet heb gegeven, noch gedaan
Daarom blijf, wacht op mij
Ga niet weg, blijf en drink een glas
Zonder jou is er niks leuk meer aan
Het gezelschap zal mokken
Ik heb zoveel te vertellen
De jongste doet moeilijk
Brutaal loopt ze te denken aan jou
Maar nooit is er tijd om te bellen
Dit is gekkenwerk
We raken elkaar langzaamaan kwijt
Wees niet gehaast
Blijf voor nog eens een goeie babbel
Drink een glas, blijf en drink een glas
Wacht op mij, laten we samen gaan
Wacht op mij, zodat ik straks
Kan bekennen wat ik niet heb gegeven, noch gedaan
Daarom blijf, wacht op mij
Ga hier niet weg
Dit gaat veel te snel voorbij
Wacht op mij, we gaan samen
En hebben het onderweg over voetbal
Laat me hier niet alleen
Zitten huilenbalken
Wetende dat ik je nooit meer zie
En als ik een dubbel gemaquilleerd gezicht kus
Wou ik dat dit gewoon een slechte mop was
Je bleef en betaalde een etentje
Intussen stellen we steeds maar uit
Je mag niet weggaan
Jouw uur kan nog niet gekomen zijn
Drink een glas, blijf en drink een glas
Wacht op mij, laten we samen gaan
Wacht op mij, zodat ik straks
Kan bekennen wat ik niet heb gegeven, noch gedaan
Daarom blijf, wacht op mij
© Tekst: António Zambujo (?) - eigen vertaling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten