LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

9 dec 2018

'ADEUS AMOR, ADEUS' NIEUWE SINGLE VAN CAROLINA DESLANDES
'ADEUS AMOR, ADEUS' NOVO SINGLE DE CAROLINA DESLANDES
'Adeus Amor, Adeus' is de 3de single uit het album 'Casa', opvolger van de platina single 'A Vida Toda', die al bijna 10 miljoen keer werd bekeken op YouTube, en 'Avião de Papel', een nummer met medewerking van Rui Veloso dat al meer dan 5 miljoen views telt. Deze song is één van de opvallendste nummers van haar recentste plaat.
'Adeus Amor, Adeus' é o 3º single retirado do álbum 'Casa', sucessor do platinado 'A Vida Toda', que conta com quase 10 milhões de visualizações no YouTube, e 'Avião de Papel', o tema que conta com a participação especial de Rui Veloso e que tem mais de 5 milhões de visualicções. O tema é um dos mais marcantes do seu disco mais recente.

Carolina Deslandes neemt nu een break om persoonlijke redenen (ze is voor de 3de keer zwanger) en gaat weer optreden begin 2019, voor de eerste keer in de Coliseus. Op 15 maart in het Coliseu dos Recreios, in Lissabon en op 29 maart in het Coliseu do Porto.
Carolina Deslandes irá agora fazer uma pausa na digressão por questões pessoais (está grávida pela terceira vez), voltando no início do próximo ano 2019 para atuar, pela primeira vez, nos Coliseus. No dia 15 de março irá atuar no Coliseu dos Recreios, em Lisboa e no dia 29 de março no Coliseu do Porto.

ADEUS AMOR, ADEUS
Eu quero remar
mas já desististe
de tanto chorar
até o teu sorriso ficou triste
E eu não sou de largar,
mas já não te prendo
não queres ficar, e eu aceno
e finjo que entendo
Adeus amor, adeus,
até um dia, amor, adeus
até ao dia em que nos teus braços
falte eu, que no teu barco falte eu
Amor adeus, até um dia, amor, adeus
até ao dia em que nos teus braços
falte eu e o grito seja mudo
e o que há de bonito no mundo
não seja nada sem mim
Eu quero pedir, mas tu já não mudas
de tanto te ouvir calaram-se as vozes
e eu nem sei existir
sem ser nos teus passos
tu queres sair
e a mentir digo que ultrapasso
Adeus amor, adeus
até um dia, amor, adeus
até ao dia em que nos teus braços
falte eu, que no teu barco falte eu
© Letra: Carolina Deslandes
TOT ZIENS LIEFSTE, TOT ZIENS
Ik wil roeien
maar jij haakte al af
door de vele tranen
werd zelfs jouw glimlach triest
en ik wil niet opgeven,
maar ben je nu al kwijt
jij wil niet blijven, en ik knik
en doe alsof ik het begrijp
Tot ziens liefste, tot ziens,
tot ooit, liefste, tot ziens
tot op de dag dat ik in jouw armen ontbreek,
dat ik op jouw schip ontbreek
Liefste tot ziens, tot ooit, liefste, tot ziens
tot de dag dat ik in jouw armen ontbreek,
en het geschreeuw verstomt
en al het moois op de wereld
niets is zonder mij
Ik blijf vragen, maar jij blijft onbewogen
door jou zo te horen zwegen de stemmen
en ik weet niet eens hoe ik verder moet
zonder jouw voetspoor te volgen
jij wil vertrekken
en met een leugen zeg ik dat het me wel lukt
Tot ziens liefste, tot ziens,
tot ooit, liefste, tot ziens
tot de dag dat ik in jouw armen ontbreek,
dat ik op jouw schip ontbreek
© Tekst: Carolina Deslandes - eigen vertaling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten