LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

14 okt 2016

TRIBUUT AAN DE WINNAAR VAN DE NOBELPRIJS LITERATUUR
HOMENAGEM AO VENCEDOR DO PRÉMIO NOBEL LITERATURA
Deze steen maakte ik enkele jaren terug al.
Já fiz esta pedra há alguns anos.





'Like a Rolling Stone' uit 1965 werd door Bob Dylan geschreven en staat op zijn zesde album 'Highway 61 Revisited'. Het wordt algemeen beschouwd als één van Dylan's meest invloedrijke songs. De tekst is gebaseerd op een vers dat Dylan neerpende na een serie uitputtende tournees in Engeland. In 2004 werd het door het tijdschrift Rolling Stone (what's in a name...) uitgeroepen beste song aller tijden en wel hierom: "Geen enkele andere song bekeek en wijzigde in dergelijke mate de commerciële regels en artistieke conventies van zijn tijd". 
'Like a Rolling Stone' uma canção de Bob Dylan foi escrita em 1965 e faz parte do seu sexto álbum 'Highway 61 Revisited'. É considerada uma das canções mais influentes de Dylan. Suas letras foram inspiradas em um verso que Dylan escreveu exausto após uma série de turnês na Inglaterra. Em 2004, a revista Rolling Stone (what's in a name...) nomeou-a a melhor canção de todos os tempos, declarando: "Nenhuma outra canção pop confrontou e transformou tão completamente as regras comerciais e as convenções artísticas da sua época".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten