LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

9 nov 2015

DJEMBÉ EN STEEN UIT MOLEANOS
DJEMBÉ E PEDRA DE MOLEANOS

Sophie en Dirk vormen een bevriend Belgisch koppel dat bovendien ook een passie voor Portugal deelt. Ze ontmoetten elkaar tijdens een djembé lessenreeks en hebben een voorkeur voor de streek rond Alcobaça. Het lag dus voor de hand één en ander te vereeuwigen op een mooi stuk Moleanos, een witsteen afkomstig uit steengroeven in de buurt. Dirk leverde de steen, het uitkappen deed ik met plezier. 
Sophie e Dirk são um casal Belga de amigos que além disso partilham uma paixão por Portugal. Encontraram-se numa série de aulas de djembé e preferem a zona de Alcobaça. Por isso era óbvio eternizar tudo isso numa bela peça de Moleanos, pedra calcária que vem das pedreiras nos arredores. Dirk entregou a pedra, a gravação eu fiz com prazer. 



Een bezoek aan één van de steengroeven is overigens ook best indrukwekkend.
Visitar uma das pedreiras também é coisa impressionante.

Steengroeve   MOLEANOS    Pedreira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten