LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

6 sep 2015

THIAGO PETHIT EN EEN STRAAT IN BRUGGE
THIAGO PETHIT E UMA RUA EM BRUGES

Het is niet mijn gewoonte om hier ook Braziliaanse muziek te behandelen, maar ik maak deze keer graag een uitzondering.
Não tenho o hábito de tratar aqui da música brasileira, mas agora, com prazer, vou fazer uma exceção.

Thiago Pethit, zanger uit Sao Paulo, bracht zijn album ‘Berlim, Texas’ uit in 2010. Ik vond het indertijd een schitterend debuut, jammer genoeg kreeg het naderhand niet het gewenste vervolg. Op de plaat staat ook het nummer ‘Mapa Mundi’ dat ik onlangs ook toevallig op YouTube terugvond.
O cantor paulistano Thiago Pethit lançou seu álbum ‘Berlim, Texas’ em 2010. Na altura achava que era uma estreia brilhante, mas depois infelizmente não teve a continuação desejada. No álbum também encontra-se o tema ‘Mapa Mundi’, que recentemente por acaso encontrei no YouTube.

Blijkt dat in de videoclip een (korte) scene zit waarin een jongeman rustig door de Oostmeers in Brugge fietst en op het einde nog eens terugkeert ook. Het intrigeert me enerzijds hoe Thiago Pethit hier in Brugge terecht kwam en anderzijds wie de lokale jongeman op de fiets kan zijn.
Alle tips zijn welkom.          
Vendo o vídeo clipe descobri que tem uma cena (curta) em que um jovem calmamente anda de bicicleta pela rua Oostmeers em Bruges e no fim também volta por atrás. Por um lado fico intrigado como Thiago Pethit chegou a escolher Bruges, por outro lado quem pode ser é o jovem local na bicicleta.

Todas as sugestões são bem-vindos.





Mapa-Múndi

Me escreva uma carta sem remetente
Só o necessário e se está contente
Tente lembrar quais eram os planos
Se nada mudou com o passar dos anos
E me pergunte o que será do nosso amor?

Descreva pra mim sua latitude
Que eu tento te achar no mapa-múndi
Ponha um pouco de delicadeza
No que escrever e onde quer que me esqueças
Eu te pergunto o que será do nosso amor?

Ah, se eu pudesse voltar atrás
                                                                                 
© Thiago Pethit
Wereldkaart

Schrijf me een brief zonder afzender
Alleen het nodige en als het je bevalt
Probeer dan de plannen te herinneren
Of er niets is veranderd door de jaren heen
En vraag me wat er van onze liefde zal worden?

Geef me jou breedtegraad door
Dan probeer ik jou te vinden op de wereldkaart
Voeg wat tederheid toe aan wat je schrijft
En waar je me wenst te vergeten
Ik vraag je wat er van onze liefde zal worden?

Ach, kon ik maar terug achteruit
                                                      
© Thiago Pethit  - eigen vertaling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten