LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

25 aug 2014

MERKWAARDIGE ZONNEWIJZER VAN ALENÇON
RELÓGIO SOLAR NOTÁVEL EM ALENÇON 
Recent, op de terugweg van Portugal, maakte ik een tussenstop in Alençon (in de buurt van Le Mans, Frankrijk). Alençon is een historische kunststad en kantcentrum aan de oevers van de Sarthe, met een prachtig verkeersvrij stadscentrum. De stad zelf was op zich al een verrassende ontdekking, maar bovendien vond ik er deze aparte stenen zonnewijzer, bij de ingang van het Museum van Schone Kunsten en Kant. Ook de bijhorende handleiding werd in steen uitgekapt, hoewel het mij een nogal ingewikkelde manier lijkt om het uur te bepalen.

Recentemente, no caminho de volta de Portugal, fiz uma parada em Alençon (perto de Le Mans na França). Alençon é uma cidade histórica de arte e um centro de rendas às margens do Sarthe, com impressionante centro da cidade e zona central de tráfego restrito. A cidade em si já era uma descoberta surpreendente, mas além disso também encontrei este relógio solar particular em pedra à entrada do Museu de Belas Artes e Rendas. O manual também foi esculpido em pedra, embora pareça-me uma forma bastante complicada para determinar a hora.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten