LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

16 jun 2013

LETTERS IN STEEN IN BRUGGE
LETRAS GRAVADAS EM PEDRA EM BRUGES 
Een weerbarstige pees verhindert me momenteel om zelf letters in steen te zetten, dus ging ik maar op zoek naar wat er zoal in Brugge te vinden is. En eerlijk gezegd het heeft me een beetje verrast, een indrukwekkende rijkdom aan gekapte letters bevindt zich op de Brugse gevels, zowel kwaliteit als kwantiteit.
Zullen we beginnen met een poging om wat zon te brengen?
Actualmente um tendão ‘rebelde’ impede-me de gravar letras em pedra, então fui à procura do que está a ver em Bruges. E sinceramente fiquei um pouco surpreso, nas fachadas brugenses encontra-se uma riqueza impressionante de letras gravadas, tanto qualidade como quantidade.
Vamos começar com uma tentativa de trazer um pouco de sol? 

Op de gevel van Greinschuurstraat 15: ‘Er is niets nieuws zonder de zon’
Na fachada da Greinschuurstraat n°15: ‘Não há nada de novo sem o sol’



Jeruzalemstraat 17: zonnewijzer ‘Alleen de schaduw sluipt verder’
Na Jeruzalemstraat n°17: relógio de sol ‘Apenas a sombra avança lentamente’

De maan daarentegen vinden we op het Walplein (nr 26). De vroegere brouwerij Henri Maes heet tegenwoordig ‘De Halve Maan’, waar de heerlijke streekbieren ‘Brugse Zot’ en ‘Straffe Hendrik’ worden gebrouwen, beide winnaars van verschillende internationale prijzen.
A lua, por outro lado, encontramos na Walplein (nº 26). A antiga cervejaria Henri Maes chama-se agora ‘De Halve Maan’ (Meia Lua) e fabrica as cervejas locais deliciosas ‘Brugse Zot’ e ‘Straffe Hendrik’,  ganhadoras de vários prémios internacionais.


Ik had het hier een tijdje terug (2012/11) ook al over de bijdrage van de Brugse horeca in dit verhaal. Daarbij heb ik echter het sterrenrestaurant ‘De Gouden Harynck’ schromelijk uit het oog verloren, dus hierbij deze aanvulling die je vindt in Groeninge 25.
Há algum tempo (2012/11), tratei aqui da contribuição do HoReCa brugense nesta matéria. Mas obviamente esqueci-me completamente do restaurante de estrelas ‘De Gouden Harycnk’, então este e o complemento que se encontra na Groeninge 25.       


Geen opmerkingen:

Een reactie posten