LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt.

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

18 mrt. 2011

FADO, TANGO EN CHANSON – FADO, TANGO E CHANSON
Nieuwe CD van Cristina Branco pas verschenen : "Não há só Tangos em Paris".
Op haar site staat het volgende ( www.cristinabranco.com ) :
“Voor de opvolger van ‘Kronos’  uit 2009, wilde Cristina Branco een album van herinneringen, reizen of gewoon flitsen van haar leven. Zij dacht aan de driehoek Buenos Aires-Parijs-Lissabon en vertrok voor dit nieuw project. In het begeleidend boekje van ‘Não há só Tangos em Paris’ licht Cristina Branco de verschillende gezichten van de nieuwe plaat toe. In die context verwijst ze naar Amália, Jacques Brel en Baudelaire,  naar bolero en milonga, contrabas, bandoneon, piano en, uiteraard, de Portugese gitaar.”
Cristina Branco is nooit binnen de grenzen van de traditionele fado gebleven en is constant op zoek naar nieuwe horizonten. Dit album is het resultaat van nog zo’n succesvolle zoektocht.

Cristina Branco - Não há só Tangos em Paris   (bron/fonte : youtube.com/watch?v=gPZYcLcshGk)

Saiu o novo álbum de Cristina Branco «Não há só Tangos em Paris».
No site dela (www.cristinabranco.com ) lê-se o seguinte :
“Para sucessor de «Kronos», de 2009, Cristina Branco quis um disco de memórias, viagens ou simplesmente flashes da sua vida. Pensou no triângulo Buenos Aires-Paris-Lisboa e partiu para o seu novo trabalho. No booklet que abre a edição de «Não há só Tangos em Paris», Cristina Branco aborda as diferentes faces do novo disco. Convoca para o mesmo texto referências a Amália, Jacques Brel e Baudelaire, a boleros e milongas, ao contrabaixo, ao bandoneon, ao piano e, claro está, à guitarra portuguesa.”
Cristina Branco nunca ficou dentre dos limites do fado tradicional e constantemente está à procura de novos horizontes. Este álbum é o resultado de mais uma jornada de sucesso.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen