LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

16 feb 2020

GABRIELA COUTO DEBUTEERT MET HOMMAGE AAN HAAR PORTO
GABRIELA COUTO ESTREIA COM HOMENAGEM AO SEU PORTO
Gabriela Couto werd geboren in Porto, waar ze afstudeerde in jazz zang aan het Esmae (Hogeschool voor Muziek en Toneelkunsten). De jonge singer-songwriter heeft zojuist Meu Porto uitgebracht, een vooruitgeschoven single van haar gelijknamig debuutalbum.
Gabriela Couto nasceu no Porto, onde se licenciou em canto de jazz na Esmae (Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo). A jovem cantora e compositora vem de lançar Meu Porto, single avançado do seu álbum de estreia homónimo.

Het zingen van eigen nummers, die allemaal op de een of andere manier verband houden met de stad waar zij werd geboren, zorgt ervoor dat het project zowat een kleine reis door de straten van Porto is geworden. De songs roepen ervaringen, gevoelens, mensen op en hun verlangen om naar huis terug te keren. Gabriela doorloopt verschillende muzikale genres zoals rock, pop, jazz en soul, en kan hiervoor rekenen op Fábio Pereira op gitaar, João Grácio Santos op keyboards, Gianni Narduzzi op bas en Diego Coelho op drums.
A interpretação de temas da sua autoria, que são todos de alguma forma relacionados com a cidade onde nasceu, faz com que o projeto parece uma pequena viagem pelas ruas do Porto. Os temas evocam experiências, sentimentos, pessoas e o desejo deles de regressar a casa e Gabriela explora vários géneros musicais como o rock, pop, jazz e soul, contando com Fábio Pereira na guitarra, João Grácio Santos no teclado, Gianni Narduzzi no baixo e Diego Coelho na bateria.

De videoclip is een echte hommage aan Porto geworden, in een tocht langs verschillende emblematische plaatsen in de stad.
O vídeo tornou-se uma verdadeira homenagem ao Porto, passando por vários lugares emblemáticos da cidade.

MEU PORTO
Andava meio perdida,
Num Porto cheio de vida.
Não sabia onde parar
Nem o rumo a tomar.

Virei na primeira esquina,
Na esperança de encontrar
Um lugar aconchegado,
Longe de tantos olhares.

No meio de tantos risos,
Ao longe ouvi a canção
Que me levou a recordar,
Que o Porto era o meu lar.

Encontrei o meu refúgio,
Já não me sentia só.
Tinha como minha amiga,
A cidade onde nasci.
© Letra: Gabriela Couto
MIJN PORTO
Ik liep half verloren,
In een levendig Porto.
Wist niet waar te stoppen
Noch waar ik heen wilde.

Ik liep de eerste hoek om,
In de hoop een gezellig
Plaatsje te vinden,
Weg van al die blikken.

Midden al het geschater,
Hoorde ik in de verte het lied
Dat mij eraan herinnerde,
Dat Porto mijn thuis was.

Ik heb mijn stek gevonden,
Voelde me niet langer alleen.
De stad waar ik ben geboren
Is mijn vriend geworden.
© Tekst:: Gabriela Couto- eigen vertaling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten